Politiker

I kommunvalet 2018 fick Liberalerna i Luleå (fd. Folkpartiet)  5,2 procent – vilket innebär att partiet har 3 platser i kommunfullmäktige och 2 ersättare.  Dessa fem personer bildar fullmäktigegruppen: Thomas Olofsson (gruppledare), Ylva Mjärdell och Thomas Söderström är ledamöter och Sten Tore Skare och Ingela Svalberg är ersättare. Under mandatperioden finns Liberaler också representerade i olika nämnder och styrelser läs vilka  som representerar Liberalerna i de olika nämnderna och styrelserna.

I regionvalet fick Liberalerna (tidigare Folkpartiet) 5,1 procent i Luleå.

I riksdagsvalet fick Liberalerna i Luleå 4,4 procent av rösterna. Tyvärr lyckades inte Liberalerna i Norrbotten ta någon riksdagsplats. Liberalerna representeras utav 20 ledamöter i Sveriges riksdag. Partiledare är Jan Björklund.

Liberalerna i Luleå har
också en styrelsen, det arbetet leds utav Thomas Söderström (ordförande) och Tore Skare (vice ordförande). Styrelsen jobbar främst med det inre arbetet, så som medlemsvård, utbildningar, förberedelser av kampanjer, och har det ekonomiska ansvaret. Fullmäktigegruppen och gruppledaren har det politiska ansvaret.

Kommunpolitiker

Dessa personer representerar Folkpartiet liberalerna Luleå i de olika kommunala nämnderna och styrelserna.

Regionpolitiker

Jens Sundström och Ylva Mjärdell är två av de som representerar Liberalerna Luleå i regionfullmäktige.