Ledig plats som ersättare i Barn- och utbildningsnämnden

Tyvärr har vår tidigare ersättare i Barn- och utbildningsnämnden flyttat till Boden, det innebär att vi just nu har ett ledigt uppdrag som ersättare i BUN.

I Barn- och utbildnigsnämnden har vi en ledamot och en ersättare, Thomas Söderström är den som sitter som ordinarie ledamot.

Eftersom BUN är en tung nämnd och omfattande nämnd så vill vi att du ska kunna vara tillgänglig och kunna delta på de flesta av nämndsmöterna, som sker ca en gång per månad.

Så är du intresserad av skolfrågor och driva skolan i Luleå framtåt ta chansen och anmäl ditt intresse!

Sista anmälningsdagen är 4:e oktober och vi hoppas kunna fatta ett beslut på månadsmötet den 7:e oktober.

Folkpartiet liberalerna i Luleå har en huvudprincip och det är ett uppdrag per person. Men du som redan har ett uppdrag och kanske är sugen på att byta anmäl även du ditt intresse till nomineringskommitténs ordförande Ylva Strutz,ylva.strutz@liberal.se alt . 0920-120 79 eller gruppledaren Thomas Olofsson, thomas.olofsson@folkpartiet.se. Har du frågor kring uppdraget kontakta Thomas Olofsson.