Debattlust och bra mix av nytt och erfaret!

thomassöderjensårsmöte
Folkpartiet i Luleå har haft årsmöte, årsmötesförhandlingarna leddes utav landstingets gruppledare Jens Sundström. Vid årsmöte omvaldes ordförande Lars Grahn till ny vice ordförande valdes Thomas Söderström och till ny kassör valdes Ylva Strutz. Andra nya i styrelsen blev Katarina Leinikka, Tore Skare, och Martin Aasa. Omvalda blev Kicki Lundh och Zsuzsanna Lindberg. Eira Andersson, Monica Olsson och Mikko Heikkinen lämnade styrelsen – vi tackar för deras insatser i styrelsearbetet för denna gång och är övertygade om att de på ett eller annat sätt kommer vara med i vårt framtida arbeta.

Under årsmötet presenterade Thomas Söderström idéer om att bredda partiet och se till att fler blir delaktiga i föreningens arbete. Viktigt är att det finns en glädje, nytänkande, debattlust och högt i tak i FP Luleå.

Jens Sundström informerade om det politiska läget i landstinget och rikspolitiken, två delar där det handlat mycket om makt och maktspel. Årsmötet hoppas nu att vi får ägna oss åt politik och ett stark förnyelsearbete och bredda partiets politiska profil.